Monday, April 21, 2008

Anuar Bukan Ejen Yahudi

Baca petikan dibawah
===================================================================
If Anwar is not ''PM of Israel'', What Then?
Contributed by cucuwaktelu on Thursday, April 17 @ 20:44:21 MYT
Topic: KOMENTAR


It is not the first excuse Anwar Ibrahim used to justify his attack on Dr Mahathir. He had used Dr Mahathir's remark on his ex-convict status and many other remark.



When listening to Anwar's entertaining speech, be analytical and extra critical to his logic of arguments and conclusions. It's usually doubt-creating logic appealing to the simpleton masses and not supported by hard evidence and fact. Evidence and fact he presents are usually heresay or circumstantial or half complete information.


If documents or evidences are demanded, his reply is to request for the appropriate time for release or use excuse like Justice Augustine Paul's refusal of his "irrelevent" evidences.

Anwar was angered by Dr Mahathir's snipe labeling of himself as PM of Israel. Fine, but why would an Israeli newspaper be able to predict him as the next PM of Malaysia, before any other newspaper in the world? Could he be an ally or of interest to Israel to receive such compliments from it's mainstream newspaper?
==================================================================



Ini adalah kesinambungan jawapan saya pada MYkmu.net

Pertemuan face to face di antara Abdullah dengan Presiden George W. Bush sedikit masa lalu, tidak bererti Abdullah menyokong dan dijajah pemikirannya oleh AS dan Yahudi telah pun berjaya menyusup masuk mencampuri urusan dalam negara kita.


Begitu juga dengan tindakan Dr.Mahathir pada 6 hingga 9 Julai 1994 telah mengadakan pertemuan sulit dengan PM Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres di Hotel De Crillion, Perancis. Pertemuan ini dilaporkan oleh TV Israel dan dipetik oleh AFP. Kemudian, Dr.mahathir mengesahkannya dalam satu wawancaranya dengan wartawan TV Israel, Channel 10, Guy Sharett pada 6 April 2004 di Kuala Lumpur. Pada tahun 1964 di AS, Dr.Mahathir juga pernah mengadakan pertemuan dengan Dr. Henry Kissinger, ketika itu sebagai Setiausaha Negara Amerika dan pakar strategi Yahudi dalam seminar anjuran Asia Foundation.


Selepas itu, Dr.Mahathir telah mengadakan dua kali pertemuan sulit dengan Dr. Henry Kissinger, Pertama di New York dan kali kedua di Kuala Lumpur pada 6 Mac 1987. Ianya diadakan secara perbincangan tertutup sehari di pejabat Perdana Menteri. Perbincangan ini dikendalikan oleh ISIS dan dikenali sebagai "Perbincangan Meja Bulat Kuala Lumpur" anjuran ISIS ketika itu dibawah pentadbiran Dr. Noordin Sophie.


Dr.Mahathir juga pernah menghadiri satu majlis yang dianjurkan oleh Mayor [Datuk Bandar] berbangsa Yahudi, Tom Levyn dan turut dihadiri oleh 'masyarakat Yahudi' yang terdiri daripada tokoh hiburan dan karyawan filem di Beverly Hills, Los Angeles pada Januari 1997. Dalam pertemuan tersebut Dr.Mahathir meminta supaya diwujudkan taman hiburan atau perkampungan industri perfileman ala Hollywood yang dimonopoli oleh Yahudi di Amerika itu di tapak MSC, Sepang. Idea itu terhenti apabila Abdullah mengambilalih tampok pemerintahan negara kerana Abdullah bukan seorang yang cintakan ilmu lebih-lebih lagi dalam dunia ITC.


Pada tahun 1997, Dr.Mahathir menjemput belia-belia [pelajar-pelajar] Israel melawat Malaysia untuk melawat negara kita dan bertukar-tukar fikiran dengan pelajar-pelajar di beberapa buah IPTA di ibu negara dan membenarkan pasukan kriket Israel datang ke Malaysia untuk menyertai kejohanan kriket antarabangsa [ICC]. Umat Islam yang membantah kehadiran pasukan Israel di bumi Malaysia ini diganyang, ditangkap dan didakwa di mahkamah oleh Dr. Mahathir. Ahli Parlimen Pokok Sena, YB Tuan Haji Mahfuz Omar dan Ahli Parlimen Kubang Krian YB Salahuddin Ayob ditangkap dan dipenjarakan.


Sebuah Syarikat Yahudi, Satchi & Satchi diberi kontrak untuk membantu UMNO merangka strategi pilihan raya umum 1986. Sebelum itu, syarikat terbabit telah membantu kempen pilihan raya Margaret Thatcher di Britain dan Ronald Reagan di Amerika Syarikat [Dr. Henry Kissinger juga merupakan penasihat kepada Presiden Reagan]. Pada tahun 1998, negara mengalami krisis kewangan dan Dr. Mahathir mengambil syarikat Solomon Smith & Barney [juga sebuah syarikat Yahudi] sebagai penasihat kewangan negara dan bon Malaysia dijual kepada pelabur Yahudi di Amerika dan Eropah.


Dan pada September 1999, Menteri Luar Malaysia ketika Syed Hamid Albar [kini Menteri Dalam Negeri] telah mengadakan pertemuan dengan Menteri Luar Israel, David Levy di New York. Di dalam pertemuan tersebut juga, Mahathir telah mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Israel iaitu Ehud Barak kerana kejayaannya menjadi Perdana Menteri baru Israel.


Pada 13 Oktober 1994, Far Eastern Economic Review melaporkan bahawa Dr.Mahathir telah memberitahu bahawa pengiktirafan [Israel] adalah bergantung kepada sejauh mana rakyat Palestin dan negara-negara Arab telah berpuas hati terhadap perlaksanaan perjanjian damai dengan Tel Aviv. Israel telah pun menghantar pemerhati khas ke Kuala Lumpur

Labels: