Wednesday, March 5, 2008

Alahai Pak lah Hadhari

pertama sekali ingin aku nyatakan di sini bahawa aku beranggapan bahawa gambar peribadi yang dipaparkan di sini merupakan gambar “peribadi”. ianya tidak patut ditontonkan di khalayak umum. tetapi memandangkan ianya telah tersebar dengan meluasnya, maka satu penjelasan segera perlu diberikan oleh Pak Lah tanpa berselindung2 lagi.

terus terang aku cakap, aku tak kenal sorang pun dalam gambar2 ni. yang aku kenal cuma Pak Lah. dan aku tak melihat apa2 kesalahan dalam gambar2 tersebut. biasalah, jamuan peribadi, tertutup. anything boleh berlaku dan kita tak sepatutnya ambik tahu. itu pandangan peribadi aku. aku pegang pada prinsip, tatau, jangan ambik tau. tapi bila ianya telah terpapar secara meluas dalam email2 dan laman2 web, maka secara tak lansung ia mengganggu kepala hotak aku yang berjambul ni.

first skali aku tengok, aku tanya kat kawan aku, apa masalah ngan gambaq ni? sebab bagi aku, pegang bahu si “mishel yeo” (aku tatau nak eja) tu tadak masalah sangat. kadang2 saja lupa terpegang, ataupun nak ampu bejalan ke depan sebab lutut dah lengoh bejalan dan bersalam. macam2 boleh jadi. walaupun ianya tak berapa senonoh untuk kita, tapi ianya terlalu kecik untuk diperkatakan. sebab tu dalam blog aku, aku tak pernah tulis pasal kes pegang bahu. kawan aku suruh aku tengok betul2. tekejut kj aku sekali lagi! peluk pinggang! aduss.. ini suda lebih la pak lah! sapa tu yang boleh dok main peluk2 pinggang ambik gambaq? nak kata terpeluk, tak logik sangat sebab berposing. tak macam si mishel yeo, macam “ter”pegang. still boley excuse lagi la. tapi ini apa critaa??

aku ada sedara mara pompuan. tobat aku tak lalu nak peluk pinggang bila ambik gambaq dengan depa! setakat letak tangan ataih bahu ala2 kengkawan tu pernah la dengan sedara mara ni, tapi peluk pinggang? tu dah lain tu. kalau tengku adnan yang tak snonoh perangai dia tu, ok la kita tau sebab dah memang tak snonoh. tapi ni imam Islam hadhari! peluk pinggang! mustahil anak beranak dia yang dia tengah peluk tu. kalau sepupu sepapat tu dah kira bukan muhrim. gumana cerita ni?

walaubagaimanapun, aku sangat2 berharap pak lah boley bagi penjelasan. kalaupun pak lah tak boleh, sekurang2nya sahabat2 yang dok baca blog ni boleh jelaskan sikit agar tak timbul fitnah terhadap pempimpin hadhari kita ni. perjelaskan, dan kalau boleh pastikan ianya saheh bahawa yang dipeluk tu adalah muhrimnya.
aku menanti penjelasan. aku tak perlu dengaq penjelasan “it looks like me, smile like me”. aku dah bosan dengaq benda2 macam tu. aku nak tau SAPA yang pak lah peluk tu? sedara mara belah mana???

Labels: